Blog

Punkt widzenia naszych ekspertów w tematach na których spiłowali zęby, popełnili miliony działań i wyciągnęli masę wniosków.
Inormacje

Dlaczego media społecznościowe są ważnym elementem marketingu biznesowego?

Zacznijmy od jednego prostego faktu: Twoja firma potrzebuje obecności w mediach społecznościowych.

Nie ma znaczenia, czy prowadzisz mały sklep lokalny, czy dużą krajową firmę. Media społecznościowe to obecnie niezbędny element strategii marketingowej firmy.

Platformy społecznościowe pomagają komunikować się z klientami, zwiększać świadomość marki i zwiększać liczbę potencjalnych klientów i sprzedaży. Przy ponad trzech miliardach ludzi na całym świecie korzystających z mediów społecznościowych co miesiąc, nie jest to żaden trend, tylko tak zwana codzienność.

To, czego możesz nie wiedzieć, to to, że jesteś gotowy, aby od razu uruchomić media społecznościowe swojej firmy. Nie musisz przecież znać każdego modnego hasła ani mieć magicznej liczby obserwujących. Możesz zacząć od razu – a przede wszystkim dobrze się tym bawić. Jednak poza radością są jeszcze inne ważne powody, aby twoja firma była obecna na social mediach.

Oto sześć powodów, dla których inwestowanie w media społecznościowe to mądry ruch biznesowy.

1. Zbudowanie świadomość
Jeśli ludzie nie wiedzą o Twojej firmie, nie mogą stać się Twoimi klientami. Media społecznościowe zwiększają widoczność wśród potencjalnych klientów, umożliwiając dotarcie do szerokiej publiczności przy użyciu dużej ilości czasu i wysiłku. Tworzenie profilu działalności we wszystkich głównych sieciach społecznościowych jest bezpłatne, więc nie masz nic do stracenia.

Zdefiniuj, co chcesz wynieść z mediów społecznościowych, aby opracować strategię mediów społecznościowych. Czy chcesz, aby nowi klienci odkryli Twoje usługi? Czy masz nadzieję przyciągnąć więcej lokalnych klientów do swoich sklepów? Utrzymując specyfikę strategii, możesz określić, które kanały mediów społecznościowych najlepiej pasują do Twojej firmy.

2. Uproszczona komunikacja
Klienci są coraz bardziej świadomi i bardziej świadomi tego, które firmy wybierają. Przed podjęciem decyzji przeprowadzą szybkie wyszukiwanie w celu przeglądania Twojej witryny i mediów społecznościowych.

Czy znajdą pustą witrynę sklepową lub bogate źródło informacji? Tworzenie solidnych profili, które często aktualizujesz o odpowiednie treści, wzmocni autorytet Twojej marki i sprawi, że zrobisz pozytywne pierwsze wrażenie za pośrednictwem mediów społecznościowych, pokazując, że Twoja firma jest godna zaufania, kompetentna i przystępna.

Szukaj sposobów wykazania się swoją wiedzą jako lider w branży – na przykład pisania artykułów związanych z Twoją wiedzą lub rozwijania misji firmy. Pokazując, jakie oferty i wartości oferuje Twoja firma, zyskasz zaufanie potencjalnych klientów.

Klienci nie są zainteresowani firmami, które publikują suche posty w mediach społecznościowych.

3. Pokazanie autentyczność
Klienci nie są zainteresowani firmami, które publikują suche posty w mediach społecznościowych.

Zamiast tego pozwól, by osobowość Twojej marki zabłysła we wszystkim, co udostępniasz w mediach społecznościowych. Jak brzmi głos Twojej marki? Jak reprezentuje to, kim jesteś?

Poćwicz odpowiednie brzmienie, niezależnie od tego, czy jest to swobodne i zabawne, czy formalne i przyjazne. Bądź wierny temu, kim jesteś, a nie tym, kim uważasz, że powinieneś być. Obserwujący chcą widzieć prawdziwych ludzi.

4. Zachęcanie do zaangażowania
Kanały społecznościowe ewoluują, stale uwalniając nowe funkcje, a to szybko zmieniające się środowisko może być zastraszające dla niektórych właścicieli firm.

Ale pamiętaj: nie musisz robić wszystkiego. Graj z nowymi sposobami komunikowania się z odbiorcami i daj sobie pozwolenie na naukę w drodze. Pewnego dnia możesz opublikować serię opowiadań na Instagramie, aby przedstawić klientom zakulisowe zwiedzanie biura. Następnie możesz zorganizować szybką sesję pytań i odpowiedzi za pośrednictwem przesyłania strumieniowego wideo na żywo na Facebooku. Z biegiem czasu będziesz mieć lepsze pojęcie o preferencjach obserwujących.

Za pomocą prostej konfiguracji możesz tworzyć angażujące treści wideo dla mediów społecznościowych – dobre oświetlenie, smartfon i statyw. Przed uruchomieniem wykonaj również test, aby upewnić się, że połączenie internetowe lub punkt dostępu ma wystarczającą prędkość, aby uniknąć opóźnień i przerw.

5. Zapewnij wsparcie
Platformy społecznościowe z powodzeniem przełamały bariery między firmami a ich klientami. Teraz zamiast dzwonić na linię obsługi klienta, wiele osób zwraca się do Facebooka lub Twittera, aby rozwiązać problemy lub znaleźć informacje.

Rozwijaj swoją reputację jako elastycznej, troskliwej marki, oferując wsparcie za pośrednictwem kanałów społecznościowych:

Utwórz system do śledzenia komentarzy, pytań i skarg klientów w mediach społecznościowych.
Odpowiadaj jak najszybciej na pytania i wątpliwości.
Staraj się być pozytywnym i pomocnym.
Słuchaj krytyki i spraw, aby klienci czuli się słyszani.
Wiedzieć, kiedy rozwiązać publiczne rozmowy w wiadomościach prywatnych.

6. Rozwijaj się po przystępnych cenach
Koszty marketingu sumują się i nie każda firma może sobie pozwolić na ogromne kampanie. Ale możesz zyskać dużą wartość za parę złotych dzięki reklamom w mediach społecznościowych. Twoja firma, niezależnie od wielkości i budżetu, ma szansę na zwiększenie grona odbiorców i osiągnięcie celów dzięki reklamom na platformach społecznościowych, takich jak Facebook i Instagram.

Tworząc kampanię reklamową, dowiedz się, do kogo chcesz dotrzeć i jaki cel chcesz osiągnąć, aby nie marnować budżetu na nieprzydatne reklamy. Unikaj nadmiernie sprzedawanych reklam i wybieraj treści, które edukują lub bawią (lub robią to jednocześnie).
AnnaForczek2
Anna Forczek
Doradca od spraw Marketingu, zdrowego odżywiania się i radości z życia 😍
Współwłaściciel - Vice Dyrektor @ Rexton Digital

Media społecznościowe są kluczową częścią marketingu biznesowego, ale zarządzanie nimi nie musi być stresujące. My jesteśmy po to, aby zająć się profesjonalnie Twoją marką w social mediach Zrób pierwszy krok, utwórz profil i kontaktuj się z Nami.